كفپوش مناسب به صورت رولي بخريم

موكت ، چمن مصنوعي ، كاغذ ديواري چمن مصنوعي و پوستر ديواري

كفپوش مناسب به صورت رولي بخريم

۱۹ بازديد

كف‌پوش رولي يكي از انواع كف‌پوش‌هاي ارزان در عين حال با كيفيت است. اگر از كف‌پوش سنگ يا پاركت به دليل قيمت بالاي آنها نمي توانيد استفاده كنيد، كف‌پوش رولي‌ مي‌تواند يك گزينه ارزان قيمت براي شما باشد. در اين مقاله به بررسي مواردي چون نصب كفپوش رولي، معرفي، مزايا و معايب آن و قيمت‌هاي انواع برند‌ها‌ مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.

كف‌پوش رولي چيست؟
كف‌پوش رولي پوششي است كه از آن به جاي سراميك، پاركت يا كاشي استفاده‌ مي‌شود. از كف‌پوش رولي براي مناطقي مانند آشپزخانه، سرويس بهداشتي و رختشويخانه استفاده‌ مي‌شود. كف‌پوش رولي معمولا در عرض 3 متر و 60 سانتي‌متري عرضه‌ مي‌شود ولي‌ مي‌توان عرض آن را به دلخواه سفارش داد.

كف‌پوش رولي در طرح‌هاي مختلفي مانند سنگ، سراميك، پاركت و كاشي موجود است. برخي از كف‌پوش‌ها طرح و رنگ بسيار واقعي دارند و تشخيص آن از سراميك و پاركت بسيار دشوار است.

پيشنهاد مي كنيم مطلب 5گام ساده براي نگهداري از كفپوش رولي را بخوانيد

كف‌پوش رولي را در چه مكاني‌ مي‌توان اجرا كرد؟
كف‌پوش رولي در همه طبقات، از طبقات بالا گرفته تا زير زمين قابليت نصب دارد. اين نوع كف‌پوش براي نصب در مكان‌هاي پرتردد و شلوغ مانند آشپزخانه طراحي شده است. اين كف‌پوش براي همه نقاط خانه قابل استفاده است ولي از آن نمي توان در پله‌ها استفاده كرد.

علاوه بر اين از كف‌پوش‌هاي رولي براي پوشش كف مكان‌هاي ديگر مانند مهدكودك‌ها، بيمارستان‌ها، سالن‌هاي سينما، تئاتر و سالن‌هاي ورزشي هم استفاده‌ مي‌شود. كف‌پوش‌هاي رولي براي مكان‌هاي نام برده تخصصي شده اند، به طور مثال كف‌پوش‌هاي مناسب مهدكودك، شكل و طرح بچگانه دارند و با فوم داخلي نصب شده در آنها نرم‌تر شده اند، كف‌پوش‌هاي بيمارستاني را آنتي‌باكتريال‌ مي‌سازند تا از گسترش بيماري‌ها جلوگيري كنند و يا كف‌پوش سالن‌هاي سينما را در برابر صدا عايق‌ مي‌كنند.

دوام كف‌پوش رولي چقدر است؟
كف‌پوش رولي دوام خيلي خوبي دارد به طوري كه شركت‌هاي عرضه كننده آن تا 25 سال خدمات پس فروش ارائه‌ مي‌كنند و براي مصارف خانگي اين مدت مادام العمر است.

راحتي كف‌پوش رولي چطور است؟
كف‌پوش رولي براي ايستادن طولاني مدت مناسب است و نسبت به سنگ و سراميك گرم‌تر هستند. اگر به دنبال راحتي بيشتر هستيد، انواع فوم دار كفپوشي رولي نرمي بيشتري دارند.

پيشنهاد ويژه: انواع كفپوش، همه چيز درباره مدل ها، اجرا و قيمت كفپوش

نصب كفپوش رولي

نصب كف‌پوش رولي چگونه است؟
براي نصب كف‌پوش رولي تمهيدات و تجهيزات مختلفي نياز است كه در ادامه به آن‌ مي‌پردازيم و مراحل آن را به ترتيب بيان‌ مي‌كنيم.

تجهيزات لازم براي نصب كف‌پوش
ماله
متر فلزي
ديلم
تراز
چاقوي يا كاتر براي برش
چسب
كف‌پوش رولي
روش كار نصب كف‌پوش رولي
برداشت وسايل
تمام وسايل خانه نظير مبلمان بايد برداشته شود و اگر از كف‌پوش رولي براي سرويس بهداشتي استفاده‌ مي‌كنيد، توالت فرنگي نيز بايد برداشته شود.
درها را از لولا جدا كنيد.
قرنيزها هم بايد كنده شوند.
كف را جارو كرده و با دستمال مرطوب تميز كنيد.
تعمير كف
كف‌پوش رولي قابل نصب بر روي سيمان، كف‌پوش رولي قديمي و ديگر كف‌پوش‌ها مانند پاركت و سراميك است.

پيش از نصب كف‌پوش، بايد اقداماتي براي زير كف‌پوش انجام شود. برآمدگي‌ها، فرورفتگي‌ها و كف‌پوش‌هاي كنده شده و پوسيده قبلي بايد تعمير شوند و كف بايد تراز باشد.

اندازه گيري
كفي كه قرار است كف‌پوش روي آن اجرا شود بايد اندازه گيري شود و الگوي گوشه‌ها هم تهيه شود.

نقشه اي از كفي كه قرار است كف‌پوش شود با مقياس تهيه شود تا به وسيله آن مقدار كف‌پوش تخمين زده شود.

نصب
رول‌ها را در جايي مانند پاركينگ (شسته و خشك شده) به اندازه دلخواه ببريد.
چسب را به وسيله ماله به كفي كه قرار است كف‌پوش روي آن چسبانده شود، خوب آغشته كنيد.
رول را به آرامي روي محلي كه چسب كاري شده است بگذاريد.
با يك قالب چوبي (ترجيحا حوله پيچ شده) روي كف‌پوش را صاف كنيد تا حباب يا جايي بدون چسب باقي نماند.
اطراف چهارچوب‌ در‌ها و گوشه‌هاي ديوار را با دقت بچسبانيد تا كار تميز از آب در بيايد.
براي برش زدن كف‌پوش از چاقو يا كاتر تيز و تميز استفاده كنيد.
مزاياي كف‌پوش رولي چيست؟
قيمت پايين نسبت به ساير كف‌پوش‌ها
راحتي در هنگام ايستادن نسبت ساير كف‌پوش‌ها
نصب آسان و سريع
مقاومت زياد در برابر اصطكاك
مقاوم در برابر آب
بيشتر بخوانيد:بررسي تاثير رنگ كفپوش ها و پوشش ها در زيبايي فضاي خانه

معايب كف‌پوش رولي چيست؟
انتشار برخي گاز‌هاي سمي وقتي در برابر آفتاب و گرما قرار گيرد
به كف‌پوش زيرين آسيب‌ مي‌رساند به‌شكلي كه ديگر قابل استفاده نيست
عدم مقاومت در برابر مواد شيميايي
ترميم و بازسازي سخت
دوست دار محيط زيست نيست
رنج قيمت كفپوش رولي چقدر است؟
با توجه به كاربري كف‌پوش براي مكان‌هاي مختلف، قيمت كف‌پوش متفاوت خواهد بود. به طور مثال كف‌پوش خانگي ساده مطمئنا ارزان‌تر از كف‌پوش سالن تئاتر يا بيمارستان است كه امكاناتي مانند عايق صدا و آنتي‌باكتريال بودن دارند. رنج قيمت كف‌پوش‌هاي مناسب خانه و آپارتمان از 65،000 تومان تا 75،000 تومان براي هر متر مربع متغير است. قيمت كف‌پوش‌هاي ورزشي و بيمارستاني هم از 73،000 تا 115،000 تومان براي هر متر موجود است.

كدام برند كف‌پوش رولي خوب است؟
خوشبختانه برند‌هاي معروف و با كيفيت جهاني توسط نمايندگي‌ها در كشور عرضه‌ مي‌شوند كه ساخت كشور‌هاي آلمان، روسيه، كره جنوبي و ايران هستند. برند‌هاي مختلف انواع كف‌پوش رولي خانگي، صنعتي، ورزشي و بيمارستاني را ارائه‌ مي‌دهند كه در ادامه به آنها اشاره خواهيم كرد.

برند‌هاي پسفيك، راك فلور، ال جي، كمپارس، وينيفلكس، تيوان، آرتا، كيو دي ام، استراتيفيه، آدورا، كميتكس و سرفلور همگي از شركت‌هاي توليد كننده كف‌پوش رولي هستند در بين آنها شركت كمپارس تنها به توليد كف‌پوش ورزشي اقدام‌ مي‌كند و بقيه شركت‌ها انواع مختلف كف‌پوش‌هاي خانگي، صنعتي و بيمار

ستاني را توليد و عرضه‌ مي‌كنند.

سخن پاياني

كف‌پوش رولي نوع كف‌پوش ارزان و با كيفيت است كه در برابر رطوبت، ضربه واصطكاك مقاوم است. اين نوع كف‌پوش براي مصارف مختلف نظير صنعتي، خانگي، ورزشي و بيمارستاني وجود دارد. كف‌پوش رولي نصب راحتي دارد و رنج قيمت آن هم متنوع است. اين كف‌پوش داراي طرح هاي متنوع است كه برخي از آن‌ها بسيار شبيه سنگ و پاركت هستند.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.